blank Digiscooppix.nl Digiscoop forum 
Verbeterde foto's voortaan in de gewone albums

Post new topic   Reply to topic    Digiscooppix.nl Forum Index -> Nieuws / News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Marcel van der Tol
Admin
Admin

PostPosted: Wed 10 Feb 2010, 23:59    Post subject: Verbeterde foto's voortaan in de gewone albums Reply with quote

Vaak komt het voor dat een fotograaf een foto na tips of trucs voor de bewerking opnieuw wil aanbieden. Hiervoor was het werkalbum bedacht, maar eigenlijk is er niets op tegen om verbeteringen in de gewone albums te plaatsen. Ook kan het zijn dat een verbetering is uitgevoerd door een andere gebruiker. De eigenaar van de foto kan die foto dan opnieuw aanbieden. Ik vind wel dat die foto dan een verbetering op basis van het originele materiaal moet zijn en de eigenaar van de foto vermeldt wie de bewerking heeft uitgevoerd.

Het moderatorteam heeft besloten om vanaf heden herplaatsingen van dezelfde foto toe te staan. Maarrr maak er oog geen misbruik van.
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Arend van der Salm

PostPosted: Thu 11 Feb 2010, 7:54    Post subject: Reply with quote

Goed idee. Very Happy

gr Arend
Velbon statief
Back to top
View user's profile Send private message
Ruben

PostPosted: Thu 11 Feb 2010, 16:04    Post subject: Reply with quote

Ben daar ook wel voorstander van. Ikzelf heb al enkele foto's laten herbewerken door anderen van deze site en die kunnen er soms echt wel een goeie van maken door hun kennis van de juiste bewerkingsmethodes. Er waren er ook bij waar niets mee aan te vangen viel en dan helpt de beste manier ook niet. Nu en dan zie ik hier ook foto's waarvan ik zeg, dat zou beter afgewerkt kunnen worden (en dan spreek ik niet over verscherpingsrandjes of zo). Als je een foto zichtbaar kan verbeteren of iemand kan uitleggen hoe die kan worden verbeterd vind ik dat positief, zo leer je gaandeweg uit de ervaring van anderen. Wel vind ik dat er een duidelijke verbetering moet zijn en dat er best wat info over hoe en wat er precies is veranderd mag worden bijgeleverd. Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat elke foto na bepaalde commentaren opnieuw wotdt bewerkt en doorgestuurd maar in sommige gevallen is dat een meerwaarde. Het zijn tenslotte nog steeds de moderators die moeten beslissen of de foto voldoende veranderd is ten opzichte van de eerste inzending.
Minox telescoop EDW 65 met Minox DCM - sinds juli met Ricoh GX 200. Olivon zwenkbare adapter en Velbon sherpa 450 statief. Ricoh HA2 adapterring. Sinds oktober 2009: Swarovski ATS 80HD met Panasonic Lumix G1 Sinds november 2010 Panasonic Lumix DMC G2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carel v/d Sanden

PostPosted: Fri 12 Feb 2010, 11:23    Post subject: Reply with quote

Ik vind dit eigenlijk helemaal geen goed idee.
plaats ze zoals altijd de bedoeling is geweest gewoon in het werkalbum zodat iedereen meteen weet dat de foto bewerkt is door een ander

http://www.natuurlijk-erp.nl
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Digiscooppix.nl Forum Index -> Nieuws / News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

© Zygomatic 2020 | Disclaimer | Sponsored by SwarovskiSwarovski