blank Digiscooppix.nl Digiscoop forum 
Dezelfde foto op Digiscooppix en ook op Birdpix?
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Digiscooppix.nl Forum Index -> Digiscooppix Algemeen / Digiscooppix General
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hansadam

PostPosted: Thu 17 Sep 2009, 20:00    Post subject: Reply with quote

ik ben ook ooit bij bp geweest, alleen als ik echt een top foto heb en het echt de moeite vind deze te plaatsen zal ik dat doen, maar dan moet die ook op de TV komen als wereld top foto. hahahlol maar had toen een compact camera, en dan red je het ook niet ivm een te klein bereik, had maar 4X zoom.

nu zit ik hier ook niet zo heel vaak, maar vind dat als iemand een top foto heeft gemaakt, die het bp niveau haald en daar gezien mag worden, verdien eigenlijk de hoogste onderscheiding, het moet eigenlijk een bekroning zijn dat je daar je foto kan plaatsen, bedenk dat je vaak onder veel moeilijkere omstandigheden je foto moet maken dan wanneer er iemand met de duurste dslr en tele kanon ff een kiekje staat te maken, waar het eigenlijk meer de aparatuur is die de foto maakt dan de fotograaf.
kijk dit moet ook in het verhaal worden mee genomen.
ook staat je met de spottingsscoop vaak veel verder weg, waardoor het nog moeilijker is om het haartjes niveau te halen.
ik heb inmiddels de gedachte om daar iets te plaatsen opgegeven, deels omdat ondanks de apparatuur ik het niet zal redden.
moet eerst nog maar eens leren hoe ik dichter bij de beestjes kan komen.
want dat gaat nog steeds niet goed.
kan daar nog wel wat advies in hebben.
maar dat is een ander onderwerp.
ik persoonlijk denk dat als het gaat om twee aparte site zoals bp en dp met ieder een eigen doelstelling het dan ook vrij moet zijn hoe iemand zijn foto heeft gemaakt. en wil plaatsen.
als er achter een foto die met een spottings scoop is gemaakt staat gemeld dat dit een nikon D300 is zal deze heel gewoon geplaatst worden en iedereen denk dat het door de nikon is gemaakt.
dus hoe wou je dat dan controleren.
staat er nu achter het is een leica spottingsscoop zou die moeten worden geweerd????? of serieus genomen worden.?????
dan weet je het antwoord al, staat er de volgende keer geen leica meer achter.
die discussie kan ook hier gevoerd worden, want soms denk ik ook wel eens dat het door een gewone camera is gemaakt.
er staat immers hier helemaal niet door welke scoop het is gemaakt.
ook dit kan kwa kwaliteit enorm uitmaken.
en zou de objectiviteit van de beoordeling vergemakkelijken.

ik denk dat ieder voor zichzelf moet uitmaken waar die zij foto plaatst, desnoods dubbel bij bp en dp dat mag volgens mij weinig uitmaken.
beide site hebben een eigen kijkers groep, dus juist leuk als je daar met een goede foto komt, die door een scoop is gemaakt, kan de ander die nu met een dslr fotografeert ook wel eens naar de andere kant doen overgaan, om het ook eens op een andere manier te proberen. het is immers een hobby, dus meerdere kanten maakt nieuwsgierig.

Wink
Olympus camera E3 met 14-54 en 50-200swd converters EC14 - EC20 dan de C5060 met voorzet groothoek voor digiscopen de williams optiek flt110 met adapter voor dslr en om te kijken 20x oculair. feisol 3471 met panning bases 90
Back to top
View user's profile Send private message
jaap

PostPosted: Tue 02 Jun 2020, 13:42    Post subject: Reply with quote

Goedemiddag,

Ik zit een beetje te vogelen in het forum en kom deze vraag tegen over birdpix en digiscooppix. Het is nu 10 jaar verder.

Hoe zit het nu hiermee?

Zijn er digiscopers die foto's plaatsen op birdpix?
En hoe vaak?
Worden er foto's dubbel geplaatst dus zowel op digiscooppix als birdpix?
Of zijn het inmiddels 2 verschillende werelden?

Graag jullie reactie.

Vriendelijke groet,
Jaap
Gejo Wassink

PostPosted: Fri 03 Jul 2020, 15:52    Post subject: BP Reply with quote

Toen ik nog digiscoopte plaatste ik wel eens foto's dubbel. Maar bij Birdpix moet de kwaliteit wel beter zijn dan wat hier vaak geplaatst wordt. Maar veel foto's die ik hier zie van hoge kwaliteit ( met name de scherpte) zouden prima kunnen op Birdpix hoor.
jaap

PostPosted: Tue 14 Jul 2020, 17:56    Post subject: Reply with quote

"Bij birdpix moet de kwaliteit wel beter zijn"
schrijft Gejo Wassink.

Dat klopt wel!
Mijn foto van de snor die hier wel is geplaatst werd daar geweigerd.

Groet, Jaap
Post new topic   Reply to topic    Digiscooppix.nl Forum Index -> Digiscooppix Algemeen / Digiscooppix General All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

© Zygomatic 2020 | Disclaimer | Sponsored by SwarovskiSwarovski